Get Adobe Flash player

Tradicinis dviračių žygis „Istorijos dėlionė“

Birželio 8 dieną įvyko tradicinis dviračių žygis „Istorijos dėlionė“, kuriame dalyvavo ir Pajūrio 10-osios kuopos jaunieji šauliai. Dviračių žygis buvo skirtas paminėti Lietuvos 1863-iųjų metų sukilimo 150-metį. Pajūrio seniūnijoje buvo aplankyti memorialai žuvusiems Sibire ir Lietuvoje, Knygnešio Aleksandro Juraškos, partizanų, žuvusių Pažvėrio mūšyje, kapai, 1863 m. sukilėlių kapas Kirnių kaime. Dviratininkus lydėjo kuopos vadas Algimantas Dragūnas. Mokytoja metodininkė Danutė Danaitienė pasakojo ir vardino istorinius faktus apie 1863-iųjų metų sukilimą.

Mes, pajūriškiai, rinkomės šalia buvusios Pajūrio žemės ūkio mokyklos. Laukdami atminančių šilališkių, visi vaišinomės arbata, lankėmės muziejuje, ilsėjomės – ruošėmės kelionei. Visiems susirinkus (o mūsų buvo nemažai – apie 120 dviratininkų), patraukėme prie šalia Pajūrio autobusų stotelės esančio memorialo, skirto žuvusiems Lietuvoje ir Sibire. Taip pat nužingsniavome į šalia esančias senąsias Pajūrio kapinaites. Galiausiai sėdome ant dviračių ir pradėjome minti ilgąją distanciją. Nukeliavome į Pažvėrio kaimelį, kur aplankėme knygnešio Aleksandro Juraškos bei partizanų, žuvusių Pažvėrio mūšyje, kapus. Toliau mūsų laukė 1863-iųjų metų mūšyje žuvusių sukilėlių kapas Kirnių kaime. Ties kiekviena stotele uždegėme atminimo žvakelių bei palikome gėlių.

Aplankę visus paminklus, grįžome atgal. Pajūrio Stanislovo Biržiškio gimnazijoje mūsų jau laukė garuojantys pietūs – plokštainis bei žaidimai: tinklinis, futbolas, šaudymas iš pneumatinių šautuvų. Po visos veiklos gimnazijoje, pailsėję ir atgavę jėgas, išlydėjome šilališkius ir patraukėme į namus.

Dėkojame Šilalės rajono savivaldybės merui Jonui Gudauskui, Šilalės rajono savivaldybės jaunimo reikalų tarybai bei Šilalės rajono visuomeninių jaunimo organizacijų sąjungai „Apskritasis stalas“ už bendradarbiavimą ir tokio šaunaus bei patriotiško dviračių žygio organizavimą.