Get Adobe Flash player

Baigiamasis "Kūrybinių partnerysčių" projekto renginys

kurybines partnerystes

Gegužės 7 dieną gimnazijos aktų salė virto „mokslininkų laboratorija“. Ši diena buvo ypatinga Ig klasės mokiniams. Jie kartu su kūrybos agentu Audriumi Lauručiu nuo lapkričio mėnesio pradžios tyrinėjo, analizavo gimnazijos bei klasės problemines sritis, aiškinosi, kokių norėtų pokyčių. Galiausiai buvo nuspręsta projektą susieti su tiksliaisiais mokslais.

Klasės kūrybiško mokymosi projektą „Bendruomeniškumo F(orm)+ulė“ padėjo įgyvendinti vasario mėnesį į gimnaziją atvykęs kūrybos praktikas Tomas Jašinskas. Fizika buvo pagrindinis dalykas, aplink kurį sukosi projektas. Fizika ir teatras – iš pažiūros nesuderinami dalykai, tačiau iš tiesų teatras turi neribotas raiškos priemones, kuriomis galima perteikti net sudėtingus fizikinius ar cheminius reiškinius. Tuo galėjome įsitikinti „Kūrybinių partnerysčių“ projekto baigiamajame renginyje, kurį gimnazijos bendruomenei organizavo kūrybos agentas ir kūrybos praktikas bei Ig klasė.

Tą dieną šios klasės mokiniai tapo „išprotėjusiais mokslininkais“, kuriems eksperimentai ir moksliniai bandymai tapo džiaugsmingu iššūkiu. Komandos, pasivadinusios miško žvėrelių ir augalų pavadinimais, žiūrovams kūrybiškai pristatė fizikinius - cheminius bandymus. „Nors lakstėme ir dirbome nuo pat ryto, tačiau buvo labai smagu ir naudinga, nes mes ne tik labiau susidomėjome fizika ir chemija, bet išmokome atlikti daug įvairių eksperimentų, kuriems įgyvendinti reikia tiek nedaug. Džiugu, kad juos pamatė ir kiti mūsų gimnazijos mokiniai,“ – sako Ig klasės mokinė Deimantė. „Baigiamasis renginys buvo kažkas woww! Labai džiaugiuosi, kad beveik visa klasė dalyvavo ir daug kas atsiskleidė. Tai kažkas nepaprasto, ko mūsų gimnazijoje dar niekada nebuvo…“– džiaugiasi projekto dalyvė Rita. Projekte aktyviai dalyvavusio Ernesto nuomone, tokių projektų gimnazijoje reikėtų daugiau, nes jo dėka visa gimnazijos bendruomenė „pažino Ig klasės mokinius, jų sugebėjimus.“ Vaikinas tikisi, kad baigiamojo renginio metu buvo linksma visiems. Tai patvirtindama penktokė Emilija sako, kad „buvo labai smagu, įdomu stebėti I g klasės bandymus.“ Ją sužavėjo komandų aprangos, žaidimas su šviesomis, dūmai. Taigi renginys buvo puikus!

Renginio pabaigoje gimnazijos direktorius Juozas Žymančius įteikė padėkas už projekto „Bendruomeniškumo F(orm)+ulė“ įgyvendinimą kūrybos agentui Audriui, kūrybos praktikui Tomui bei projektą kuruojančiai mokytojai ir palinkėjo neblėstančio kūrybiško entuziazmo.

Svarbiausia yra ne tik pasiektas rezultatas, o ir pats kūrybinis procesas, kada mokiniai turėjo unikalią galimybę kūrybiškai atsiskleisti, tobulinti socialinius bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius. 5 klasės mokinė Emilija mano, kad projektas I g klasės mokiniams ir jų auklėtojai buvo naudingas, „nes susipažino su labai linksmais žmonėmis – Tomu ir Audriumi, atliko įdomius bandymus, palavino vaizduotę, tapo šiek tiek išradingesni.“ Dalyvaudami šiame projekte, galėjome įprastą mokymąsi pakeisti kūrybišku ir žaismingu. Projektas leido įveikti kai kurias baimes, „praskaidrino gimnazijos kasdienybę. Mokiniai pamatė kažką naujesnio, geresnio, įdomesnio, – pastebėjo jo dalyvė Rita – Mes visi džiaugiamės projekto rezultatais, nes įgavome naujos patirties ir suvokimo, kad norime keistis, tobulėti ir kurti...“

„Bendruomeniškumo F(orm)+ulė“ „suveikė“, nes „klasė tapo vieningesnė, o kitų klasių mokiniai, pamatę, kaip įdomu buvo I g klasės mokiniams, taip pat norėtų dalyvauti tokiuose projektuose.“ (Deividas, 8 kl.)

„Gaila, kad taip greitai viskas baigėsi, bet, žinoma, įspūdžiai ir prisiminimai liks ilgai!“ (Deimantė, Ig kl.)

Kristina Katauskaitė,
kūrybiško mokymosi projekto
kuratorė gimnazijoje

fotogalerija