Get Adobe Flash player

Aplinkosauginė kelionė per metų laikus

       Trečiadienį, balandžio 17 d., mūsų gimnazijoje lankėsi Lietuvos regioninių atliekų tvarkymo centrų asociacijos (LRATCA) ir projekto „Tauragės ir Telšių regionų moksleivių švietimas, siekiant paskatinti atliekų rūšiavimą ir supažindinti su atsinaujinančia energetika” partnerio VšĮ „PRIC” atstovai. Jie gimnazijoje vykdė mokinių švietimo akciją, kurios tikslas – supažindinti su nuolat didėjančio atliekų kiekio problemomis, su juo susijusiomis grėsmėmis aplinkai, būtinus pokyčius atliekų tvarkymo įpročiuose, pristatyti alternatyvių energijos šaltinių panaudojimo galimybes, supažindinti su šių šaltinių privalumais bei trūkumais.

       Salėje susirinkusius 5-Ig klasių mokinius pasveikino aktorių „įkūnyti“ personažai Lėktuvėlis ir Skardinė. Jie, kalbėdami apie gyvenimą sąvartyne, į dialogą įtraukė ir mokinius, todėl renginį stebėti buvo ypač įdomu.

     Įsiterpiant aktoriams, lektoriai skaitė pranešimus atliekų rūšiavimo ir perdirbimo temomis, apie alternatyvius elektros energijos šaltinius.

     Mokinius, ypač jaunesniuosius, sužavėjo organizuoti žaidimai, kurių metu vaikai patys mėgino rūšiuoti atliekas į paruoštus konteinerius, mokėsi skaityti įvairių pakuočių ženklus.

       Tris valandas trukusį renginį užbaigė mokiniams surengta viktorina. Ir žaidimų, ir viktorinos nugalėtojai apdovanoti prizais.

       Dėkojame šios akcijos organizatoriams, nes laikas ne tik neprailgo, bet ir buvo praleistas labai prasmingai – mokiniai supažindinti su viena iš pagrindinių aplinkosaugos problemų šalyje – nuolat didėjančiu atliekų kiekiu, kurį lemia visuomenėje nesusiformavusi atliekų rūšiavimo kultūra. Džiugu, kad dauguma mokinių džiaugiasi dalyvavę renginyje ir įgytas žinias pritaikys gyvenime. Kelios mokinių mintys po renginio:

     „Tai buvo nuostabus renginys! Sužinojau daugybę dalykų apie atliekų rūšiavimą. Viskas buvo papasakota labai įdomiai, juokingai. Nė už ką nebūčiau praleidusi tokio renginio.” (5 klasė)

     „Buvo labai įdomu sužinoti apie rūšiavimą, šiukšlių perdirbimą. Vaidinimas buvo labai juokingas.“ (6 klasė)

     „Manau, kad renginys vyko sklandžiai ir įdomiai, tačiau per ilgai.“ (6 klasė)

     „Šis renginys buvo tikrai šaunus ir pamokantis. Manau, kad po jo daug kas suprato, kaip svarbu rūšiuoti šiukšles! Tai gali išsaugoti mūsų gamtą“ (7b klasė)

      „Man patiko, buvo smagu stebėti kaip buvo atliekamas vaidinimas. Tačiau, manau, programa buvo skirta jaunesnio amžiaus žiūrovams.“ (Ig klasė)

     „Renginys buvo labai įdomus, paskatino linksmai rūšiuoti šiukšles. Galėtų būti daugiau tokių renginių. Sužinojome apie rūšiavimą daug įdomių dalykų, pvz.: ką daryti su senais vaistais, likusiais valikliais. Buvo labai smagu žaisti su rūšiavimu susijusius žaidimus, dalyvauti viktorinose.“ (8 klasė)

     „Mano nuomone, reikia daugiau tokių renginių, nes reikia ugdyti tvarkingą visuomenę. Renginys buvo išskirtinis, kažkuo kitoks nei visi, juokingas, bet tuo pačiu ir rimtas. Sužinojau daug informacijos apie taisyklingą šiukšlių rūšiavimą, pavojingų atliekų supirkimą bei gerai praleidau laiką.“ (8 klasė)

       „Mano nuomone, tai buvo puikus renginys. Supažindino mus su šiukšlių rūšiavimu. Nuo tada pradėjau rūšiuoti šiukšles.” (5 klasė)

Lietuvių kalbos vyr. mokytoja
I. Tverijonienė 

fotogalerija