Get Adobe Flash player

Pasiliekantys ir išskrendantys žiemoti paukščiai

Paskutinį rudenio mėnesį pradinių klasių mokytoja I. Makarė  4a klasės mokiniams paruošė dar vieną Steam integruotą pasaulio pažinimo, lietuvių k., informacinių technologijų, dailės ir technologijų pamoką ,,Pasiliekantys ir išskrendantys žiemoti paukščiai“

Ketvirtokai, kaip ir visi vaikai, mėgsta valandų valandas praleisti prie kompiuterių, tik dažniausiai savo laiką išnaudoja žaidimams, todėl mokytoja sumanė patikrinti mokinių informacinių technologijų naudojimo galimybes. Pirmoji pamoka mokiniams vyko išmaniojoje klasėje. Mokytoja vaizdinėmis priemonėmis priminė mokiniams apie Lietuvoje gyvenančius paukščius, jų rūšis, klasę, gyvenimo būdą, mitybą, reikšmę gamtai ir žmogui. Visi kartu  aptarę,  kodėl vieni paukščiai emigruoja, o kiti lieka žiemoti Lietuvoje, nekantravo pradėti praktines užduotis. Mokytoja, skirstydama mokinius į grupes, panaudojo  skaičiuotę ,,Skrido šarka pas vaikus ir skaičiavo juos visus. Vienas, du, trys, keturi, penki, tu išeiti jau turi“. Mokiniai dirbdami grupėse prie pateiktų paukščių iliustracijų turėjo parašyti jų pavadinimus ir įvardinti, kuriai paukščių grupei (išskrendantiems ar pasiliekantiems žiemoti)  jie priklauso. Grupinis darbas stiprina mokinių tarpusavio santykius ir skatina jų bendradarbiavimą. Kitą užduotį mokiniai atliko individualiai. Ketvirtokams iš pateiktų žodžių reikėjo sudaryti tris sakinius. Iš sudarytų sakinių mokiniai sužinojo, kokia yra paukščių reikšmė žmogui ir gamtai. Smalsuoliams buvo smagu perskaityti sudarytus sakinius ir pasitikrinti, ar visi teisingai atliko užduotį. Toliau sekė kūrybinė veikla. Ketvirtokams pagal pateiktus paveikslėlius reikėjo sukurti trumpą, rišlų (3-6 sakinių) pasakojimą. Ši užduotis lavina mokinių vaizduotę,  skatina jų kūrybingumą. Neįtikėtina, kaip iš duotų vienodų paveikslėlių mokiniai sukuria skirtingus sakinius, pavartoja vaizdingus posakius. Ketvirtokai noriai dirbo toliau. Jiems  buvo pateikta  Lietuvių liaudės daina „Vyturys“. Joje buvo  praleista dešimt dainos žodžių, todėl vaikai turėjo parinkti tinkamus iš  pateiktų žodžių  ir juos surašyti į  jų vietas. Paskutinėje  veikloje mokiniai grįžo prie grupinio darbo. Jiems teko perskaityti trumpą pasakojimą  „Kregždė ir kiti paukščiai“ ir atsakyti į paskirtus klausimus. Ši užduotis mokiniams nesukėlė didelių sunkumų. Ketvirtokai šauniai padirbėjo atlikdami teksto suvokimo užduotis. Nuaidėjus skambučiui mokiniai įsivertino, kaip jiems sekėsi pamokoje. Mokytojai malonu matyti žaliąsias mokinių korteles, kurios reiškia, kad jiems sekėsi puikiai.

Antros pamokos metu ketvirtokai kūrybiškai padirbėjo savo klasėje. Iš kartono dėžių išsikarpė juosteles, kuriomis lipdė inkilėlius. Tuomet  nuspalvino, iškirpo paukštelius ir patalpino savo sukurtuose nameliuose. Mokiniai pasiilgo žiemos, todėl nutarė ją pavaizduoti savo darbeliuose. Iškarpė snaigių ir darbelį padengė  sniegu.

Dvi pamokos, kuriose mokiniai aktyviai dalyvavo, papildė savo žinių bagažą, pralėkė, kaip vėjas. Įtvirtinę savo žinias apie Lietuvoje gyvenančius, emigruojančius paukščius mokiniai pasižadėjo padėti išgyventi Lietuvoje žiemoti likusiems paukšteliams. Įvairi veikla leidžia mokiniams atsiskleisti ir tobulėti.

Pradinių klasių mokytoja I. Makarė