Pradinių klasių mokytoja I. Makarė paruošė 4a klasės mokiniams dvi STEAM integruotas lietuvių kalbos, muzikos, pasaulio pažinimo, dailės ir technologijų pamokas, tema „Ar gerai pažįstu Lietuvos grybus?“. Pirmiausia ketvirtokai peržiūrėjo mokytojos paruoštas skaidres, prisiminė žinomus ir sužinojo naujų faktų apie grybus.
Ketvirtokams nekilo bėdų išvardijant grybų rūšis, valgomus ir nevalgomus grybus, jų sandarą. Mokiniai susipažino su grybų reikšme ekosistemoje, jų mityba, žala, dauginimosi etapais, nauda žmonėms bei medžiams. Taip pat prisiminė grybavimo taisykles ir noriai pasidalino savo patirtimi. Tuomet ketvirtokai perėjo į kitą pamokos etapą. Mokytoja buvo paruošusi užduotis, susijusias su grybais. Vaikams reikėjo atpažinti ir įvardyti grybus, įminti mįsles. Su šitomis užduotimis jie puikiai susidorojo. Ketvirtokams buvo pateiktas iššūkis - įveikti teksto apie grybus kodavimą. Čia mokytoja gudriai užkodavo dalį teksto paveikslėliais. Įvairūs žaidimai - neatsiejama pamokų dalis. Žaidimai, naudojami mokomojoje aplinkoje, virsta puikia mokomąja priemone. Didaktinių žaidimų paskirtis – lavinti vaiko protą, plėsti akiratį, aktyvinti loginį mąstymą. Pamoką užbaigėme linksma dainele „Voverytės grybai“. Čia mokiniai linksmai dainavo, lingavo ir smagiai sulaukė pamokos skambučio.
Antros pamokos pradžioje visi kartu pažiūrėjome daug juoko ir smagių emocijų sukėlusį filmuką ,,Grybų karas“. Paskui mokinių laukė praktinė veikla. Mokiniams pavyko padaryti net du darbelius. Ketvirtokai nesunkiai pagamino grybų, pasinaudodami kartoniniais kiaušinių indeliais, plastelinu ir guašu. Tuomet mokinių laukė antras darbelis. Mokytoja visiems išdalino po atšviestą lapą su grybų paveikslėliu. Mokiniai medicininio švirkšto ir rankų pagalba iš plastelino pasiruošė plonas linijas, kuriomis išklijavo savo paveikslėlius. Šitas darbas pareikalavo ypatingo susikaupimo ir kruopštumo, tačiau ketvirtokai puikiai žino, kad darbo šaknys karčios, bet vaisiai saldūs.
Integruota STEAM veikla ketvirtokams sukelia džiaugsmą, susidomėjimą. Per patyriminę veiklą gimsta originalios idėjos, įžvalgos. Projektinės, patyriminės ir meninės veiklos įvairovė padeda mokiniams turimas teorines žinias pritaikyti praktiškai, deda pagrindus suvokimui, jog mokymasis vyksta nuolat. Man smagu, kad vis dar galiu nustebinti savo mokinius panaudodama įvairius užsiėmimus pamokose. Svarbiausia matyti besišypsančius mokinius, kurie ,,nardo“ naujose veiklose.
Pradinių klasių mokytoja I. Makarė