Get Adobe Flash player

Mažieji ,,steamukai“

STEAM – tai pradinių klasių mokiniams skirta ugdymo programa, apimanti gamtos mokslų, technologijų, matematikos ir pasaulio pažinimo sritis. Tai praktiniai užsiėmimai, kurių metu vaikai tyrinėja aplinką, eksperimentuoja, atlieka bandymus, projektuoja. Šiuo metu pradinių klasių mokytoja Inga Makarė dalyvauja ,, Steam is everywhere“ programoje. 

Tyrinėdami vaikai tampa aktyvūs ugdymo proceso dalyviai, veikia savarankiškai ir grupelėmis. Tam, kad tyrimas pavyktų, jie turi susikaupti, kantriai išlaukti bandymo pabaigos, dirbti atsargiai. Tai – svarbūs įgūdžiai šiuolaikiniam vaikui, kuris pasižymi padidėjusiu judrumu, siekia greito rezultato. Eksperimentuodami, tyrinėdami mokiniai lavina kritinį mąstymą, samprotauja, diskutuoja, mokosi problemų sprendimo, sutelkia dėmesį, mokosi bendradarbiavimo.       

Visą savaitę 4a klasės mokiniai kartu su savo auklėtoja I. Makare integravo bandymus su vandeniu įvairių pamokų metu. Mokiniams pavyko atlikti jų net septynis! Jie pasisėmė naujų praktinių žinių. Visų bandymų atlikimo metu buvo nuostabu stebėti mokinių darbą, nuostabą ir diskusijas. Smagu užimti stebėtojo poziciją, kai mokiniai diskutuoja, bando nuspėti bandymo pabaigą, aiškinasi, kodėl būtent taip įvyko eksperimentas, susipažįsta su naujomis sąvokomis, praktiniu darbu patvirtina arba paneigia mokytojos žodžius.

Eksperimentai:

  1. Kaip greičiausiai išpilti vandenį?

Mokiniai įsitikino, kad sukant butelį vanduo išbėgs greičiau, nes susidaro sūkurys, kuriuo oras prasiskverbia  į butelį.

  1. Paviršiaus įtempis.

Ketvirtokai negalėjo patikėti, kad vanduo iš apversto stiklainio, uždengto marle, neišbėgs. Dar labiau juos nustebino, kad net dantų krapštukus kišant pro marlę į stiklainį  vanduo vis tiek liko stiklainyje.

  1. Atmosferos slėgis.

Kiekvienas mokinys pabandė pripilti pilną stiklinę vandens, uždengti ją kartono gabaliuku ir apversti. Mokinių veidai nušvito iš nuostabos, kai kartonas prilipo prie stiklinės ir vanduo iš jos neišbėgo.

  1. Difuzija popieriuje.

Mokiniams įmerkus servetėlę į vandenį, staiga vanduo ėmė sunktis servetėle į viršų. Ketvirtokai bandė paaiškinti, kodėl taip vyksta. Tik paaiškinus, kad čia vyksta difuzija ir kas tai yra, jiems daugiau nekilo klausimų.

  1. Vaikštantis vanduo.

Daugiausiai vaikų emocijų sukėlęs eksperimentas. Padėjus ant stalo 5 stiklines ir įpylus vandens į kas antrą stiklinę, mokiniai spėliojo, kas čia bus. Į 3 stiklines su vandeniu įbėrėme skirtingas spalvas ir į kiekvieną stiklinę įdėję pusiau perlenktas servetėles stebėjome, kas bus toliau. Šis eksperimentas privertė laukti keletą valandų, nes vanduo skverbėsi servetėlėmis aukštyn ir tuščios stiklinės prisipildė vandens. Mokiniai pamokų metu vis dairėsi, kas vyksta ir kaip vanduo servetėlės pagalba keliauja į tuščias stiklines.

  1. Difuzija vandenyje.

Mokytojai paklausus, kokiame vandenyje (šaltame ar karštame) spalva sklinda greičiau, ketvirtokai ėmė abejoti, negalėjo apsispręsti. Atlikus  šį eksperimentą jiems nekilo abejonių, kad karštame vandenyje spalva išsisklaido greičiau, o šaltame matomos ryškios juostos.

  1. Tankis

Į tris stiklines įpylėme vandens ir įdėjome skirtingą kiekį cukraus (skirtingo tankio vanduo). Į švirkštą mokiniai pradėjo siurbti vandenį, pradėdami nuo mažiausio tankio. Spalvos nesusimaišė, nes skirtingo tankio vanduo nesimaišo.

Patyriminis  mokymasis -  jėga!

Pradinių klasių mokytoja Inga Makarė